March 10th Presenters

Standard

English Follows

[FR]

Daniel Iregui

CONTROL NO CONTROL – Glow Festival 2013 par Iregular sur Vimeo.

Nous parlera également de ses installations interactives suivantes:

BIO

Né à Bogotá en 1981, Daniel Iregui vit et travaille à Montréal. Il est le fondateur d’Iregular, un studio de création de contenu interactif basé à Montréal. Il cumule presque 10 ans de travail dans le domaine du design d’interaction. Directeur artistique et programmeur, Daniel crée des expériences artistiques interactives avec un penchant marqué pour une esthétique visuelle ancrée dans la technologie.

Erin Gee
Pour Dorkbot, Erin nous parlera des politiques et possibilitées de l’art numérique et de la recherche scientifique dans le contexte de ses expériences intitulées “Swarming Emotional Pianos”. Elle compte également engager une conversation à propos de nos idées et expériences sur l’art numérique, son public, son économie et ses contextes alternatifs.
Bio
 
Explorant les idées d’identité numérique, d’architecture et de l’étrange, Erin Gee utilise des voix humaines incarnées dans des corps électroniques afin de propulser ses oeuvres artistiques dans la performance, l’art sonore et la robotique. Elle a performé et exposé ses oeuvres pour électronique et soprano  en Amérique du nord et en Australie.
Pour plus d’informations:


[EN]

Daniel Iregui

CONTROL NO CONTROL – Glow Festival 2013 from Iregular on Vimeo.

Will be talking about a number of different interactive projects:

BIO

Born in Bogotá, Colombia in 1981, Daniel Iregui currently lives and produces all his work from Montréal, Canada. He is the founder of Iregular, an interactive content creation practice in Montreal. He has work in the field of interaction design for almost 10 years.Art director and programmer, Daniel creates artistic interactive experiences with a strong focus in the visual esthetic through technology.


Erin Gee

For Dorkbot I would like to talk about the politics and possibilities of digital art and science research through the context of my research into Swarming Emotional Pianos.  I’m interested in talking to people there about their ideas and experiences for alternative contexts, economies and audiences for digital art.

BIO
Exploring ideas of digital identity, architecture, and the uncanny, Erin Gee uses human voices in electronic bodies as a springboard for artistic works in performance, sound art, and robotics.  She has exhibited and performed her live works for electronics and soprano in North America and Australia.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s